نوشته شده توسط : keshavarz

در ایران صنایع دستی جایگاه ویژه‌ای دارد و همیشه مورد توجه افراد بوده است. خرید صنایع دستی و همچنین فروش آن‌ها را میتوانند با فضای مجازی براحتی انجام شوند.

خرید صنایع دستی از کجا امکان‌پذیر است؟

مکان‌های مختلفی برای فروش و خرید صنایع دستی وجود دارد در اینجا به چند مورد اشاره میکنیم:

  • نمایشگاه‌های صنایع دستی

اینگونه نمایشگاه‌ها در همه شهرها و کشورها برگزار میشود. معمولا در آنجا افراد از شهرهای مختلف، صنایع دستی خود را می‌فروشند. حتی این فروشگاه‌ها دارای فروش آنلاین نیز هستند. در اینگونه فروشگاه‌ها میتوانید با تبلیغات در فضای مجازی محصولات دست ساز خود را بفروشید.

  • بازارهای آزاد

بازارهای آزاد در آن ترکیبی از همه نوع محصولات بفروش میرسد. در این نوع بازارها میتوانید محصولات دست ساز خود را با قیمت مناسب به افراد زیادی بفروشید.

  • بوتیک‌های خرده فروشی

اگر قصد فروش صنابع دستی در مکانهای مختلف را دارید باید حسابهای عمده فروشی را در کنار بوتیک‌های خرده فروشی تنظیم کنید. بعضی از افراد دوست دارند با صاحبان مشاغل در تماس باشند بنابراین از فروشندگان مشاغل محلی خرید میکنند.

علت خرید صنایع دستی

1. خاص بودن

صنایع دستی به دلیل خلاقیت و نوآوری که در تولید و تهیه آن‌ها به کار می‌رود، خاص و متفاوت هستند. به این ترتیب کیفیت و مواد اولیه کالاهای خانگی هرگز با محصول مشابه تولید شده توسط ماشین‌آلات صنعتی قابل قیاس نیست. به همین دلیل خرید کالای دست ساز خانگی دو مزیت دارد: یکی کیفیت بالای آن و دیگری اینکه بسیار خلاقانه، جذاب و زیبا ساخته شده است.

2. هدیه غیر تکراری

بارها برای شما پیش آمده است که از یکی از اقوام یا دوستانتان هدیه‌ای دریافت کرده‌اید و هنگام هدیه دادن متوجه شده‌اید که چند نفر دیگر نیز هدیه‌ای مشابه آورده‌اند. اما محصولات خانگی به دلیل هوش، استعداد و نوآوری به کار رفته در آن‌ها، هرگز شبیه محصولات دیگر نبوده است و می‌توانید با خیالی آسوده از این محصولات برای هدیه دادن استفاده کنید.  

۳. از هنرمندان واقعی با خرید صنایع دستی حمایت کنید.

شما با خرید محصولات دست‌ساز، در واقع از افراد مبتکر و کارآفرینی حمایت کرده‌اید که تمام استعداد، توانایی و علم روز خود را هنرمندانه در قالب یک محصول جذاب و زیبا به نمایش گذاشته‌اند. به همین دلیل خرید صنایع دستی باعث می‌شود تا آنها با انگیزه بیشتر با ظهور خلاقیت‌های جدید به کار خود ادامه دهند.

4. با هنرمند آشنا شوید و کارگاه تولید او را از نزدیک مشاهده کنید.

یکی دیگر از دلایل خرید صنایع دستی این است که می‌توانید با نحوه تولید محصول و جزئیات مواد به کار رفته در آن آشنا شوید. از همه مهمتر، آشنایی با کارآفرین، خلاقیت‌ها و استعدادهای او می‌تواند انگیزه خوبی باشد تا از استعدادهای نهفته خود آگاه شوند و در رشد و شکوفایی آن‌ها استفاده کنند.

5. امکان سفارش محصول با طرح، رنگ و اندازه دلخواه

شاید بهترین علت خرید محصولات دست ساز این باشد که بر اساس سلیقه خود و با هر رنگ و طرح و اندازه‌ای که دوست دارید محصول مورد نظر خود را سفارش می‌دهید. به نظر می‌رسد شما مدیریت تولید کالا را برعهده دارید و بر آن تسلط کامل دارید.

نتیجه گیری

خرید صنایع دستی و فروش آن از دغدغه‌های همیشگی افراد بوده است. با معرفی محصولات در فروشگاه‌ها و با تولید محصولات با اندازه، طرح و رنگهای مختلف میتوایند آن را بفروش برسانید.



:: برچسب‌ها: خریدصنایع دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : keshavarz

گل محمدی به گلاب دمشقی  در ایران به گل محمدی معروف است  یکی از مهم ترین گونه های خانواده گل رز است. گل رز از گیاهان زینتی شناخته شده ای هستند و از آنها به عنوان سلطان گل یاد می شود. در حال حاضر بیش از 200 گونه رز و بیش از 18000 رقم از این گیاه شناسایی شده است. جدا از استفاده ازگل محمدی به عنوان گیاهان زینتی در پارک ها، باغ ها و خانه ها، آنها عمدتاً برای استفاده در عطر، دارو و صنایع غذایی کشت می شوند. با این حال،گل محمدی عمدتا به دلیل اثرات معطر آن شناخته شده است. گلاب در عروسی ها برای تضمین یک ازدواج شاد پراکنده می شد و نماد عشق و پاکی است و همچنین برای کمک به مراقبه و دعا استفاده می شود.

 

بین ایرانیان و این گیاه پیوند محکمی وجود دارد. محبوبیت آن نه تنها به دلیل اثرات دارویی بلکه به دلیل اعتقادات مقدس نسبت به آن است. مردم این گیاه را گل محمدی (گل محمدی) می نامند، زیرا معتقدند عطر و بوی خوش آن آنها را به یاد حضرت محمد می اندازد.

 

در حال حاضر این گیاه در ایران (به ویژه در کاشان) برای تهیه گلاب و اسانس کشت می شود. اسانس رز این گیاه به دلیل وجود روغن کم درگل محمدی و کمبود جایگزین های طبیعی و مصنوعی، یکی از گران ترین اسانس های موجود در بازارهای جهانی است.

 

گل محمدی همچنین برای اهداف دارویی استفاده شده است. محصولات مختلف و ترکیبات جدا شده از گل، گلبرگ و باسن (گلدان بذر) این گیاه در انواع مطالعات in vivo و in vitro مورد مطالعه قرار گرفته است. با این حال، هیچ بررسی برای جمع آوری اثرات داروییگل محمدی در زمان حاضر وجود ندارد. بنابراین، در این بررسی ما اثرات دارویی مهمگل محمدی را که اخیراً در مطالعات متعدد منتشر شده است، جمع آوری و مورد بحث قرار می دهیم.

مصارف سنتی

از جمله درمان دردهای شکم و سینه، تقویت قلب ، درمان خونریزی قاعدگی و مشکلات گوارشی  و کاهش التهاب به ویژه گردن  بیشترین اثرات درمانی گیاه در طب قدیم است. . قبایل سرخپوست آمریکای شمالی از جوشانده ریشه گیاه به عنوان داروی سرفه برای کاهش سرفه کودکان استفاده می کردند. از این گیاه به عنوان مسهل ملایم نیز استفاده می شود. روغن گل رز افسردگی، اندوه، استرس عصبی و تنش را درمان می کند. به کاهش تشنگی، بهبود سرفه های کهنه، شکایات خاص زنان، التیام زخم و سلامت پوست کمک می کند. بخار درمانی روغن گل رز برای برخی از آلرژی ها، سردردها و میگرن مفید است



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : keshavarz

خرید دمنوش‌ گیاهی معمولاً ترکیبی از گیاهان، گل ها، ادویه‌ها و میوه‌های خشک هستند. سپس این ترکیب از مواد به همان روش چای سنتی مورد علاقه شما، کیسه چای دم می‌شود. با ترکیب مواد با کیفیت، می‌توان ترکیباتی ایجاد کرد که باعث آرامش، تقویت یا درمان بیماری‌های جزئی شود. بیش از ۴۰ نوع مختلف از مخلوط‌ها را ارائه می‌دهیم که بسیاری از آن‌ها فاقد کافئین هستند. به دنبال دانش بیشتری در مورد دمنوش‌های گیاهی هستید؟ هر آنچه می‌خواهید در مورد گیاهان دارویی و تیسان‌ها بدانید را بررسی کنید.

نحوه دم کردن چای گیاهی

دمنوش‌های گیاهی به صورت گرم یا سرد مزه خوبی دارند. صرف نظر از نحوه مصرف دمنوش، مراحل زیر را بررسی کنید و در صورت تمایل یخ اضافه کنید. اگر برای چای سرد دم می‌کنید، از یک دسته بزرگتر چای استفاده کنید زیرا یخ آن را رقیق می‌کند. یک قوری را با ریختن آب جوش در آن از قبل گرم کنید و دمای قوری را حداقل تا ۱۸۰ درجه افزایش دهید.

آب را دور بریزید. در قوری یا فیلتر خود، به ازای هر فنجان چای که در حال دم کردن هستید، ۱ قاشق چایخوری دمنوش اضافه کنید. آب جوش تازه را روی چای یا چای کیسه‌ای بریزید. این چای را فوق‌العاده را اجازه می‌دهد تا دم بکشد. دمای آب باید ۲۱۲ درجه فارنهایت (۱۰۰ درجه سانتیگراد) باشد. بگذارید چای به مدت ۵ دقیقه کامل دم بکشد.

خواص دمنوش‌های گیاهی

همچنین می‌توانید با خرید دمنوش گیاهی و با دم کردن در غذاهای لذیذ با چای گیاهی بپزید. در اینجا تعدادی از دستور العمل‌های مورد علاقه ما با چای گیاهی آورده شده است:

  • خرید دمنوش بابونه: این گل‌های شیرین با نت‌هایی از پیچ امین الدوله و آب نبات‌های قندی در یک جرعه تسکین‌دهنده قرار می‌گیرند.
  • زنجبیل: ترکیبی گرم و تند از زنجبیل و برگ وازاکا، با نت‌های فلفلی و پایانی شیرین است.
  • نعناع فلفلی: نعناع طعمی منحصر به فرد و تازه دارد که حواس را بیدار می‌کند و روح را آرام می‌کند.
  • به لیمو: ترکیبی نیروبخش و برای رفع تشنگی است که طعمی با طراوت و تمیز به شیرینی لیمویی دارد.

نتیجه گیری

با خرید دمنوش گیاهی میتوانید از خواص فوق العاده آن لذت ببرید. نحوه صحیح دم کردن و عطر و طعم بی‌نظیر آن برای بسیاری از بیماری‌ها مفید است.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : keshavarz

زعفران نگین چیست؟

زعفران نگین یک مثقالی یکی از انواع زعفران است. نگین فقط قسمت قرمز این گل می باشد که در شرایط  مطلوب و عالی نگهداری و خشک می شود.  باید بدانید هر زعفران قرمزی حتما نگین نیست و باید حتماً از گل زعفرون مرغوب باشد. این قسمت زعفران میزان رنگ دهی بالایی دارد و دارای رنگ قرمز جذاب است.

باید حواستان باشد چیز دیگری را به جای زعفران نگین به شما نفروشند. و یا اینکه زعفرانی غیرنگین یا کهنه را با آن مخلوط نموده و به مشتریان عرضه می کنند.  البته تقلبات دیگری هم وجود دارد که هنگام فروش زعفران انجام می گیرد. زعفران نگین کمترین ناخالصی و بیشترین کیفیت و قدرت رنگ را دارد.

انواع زعفران ها

زعفران نگین یک مثقالی علاوه بر صادرات، برای مصارف خانگی هم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد؛ اما هنوز خیلی‌ها از این نوع زعفران اطلاع دقیقی ندارند. برای شناخت بهتر این نوع زعفران، همراهمان باشید. بطور کلی، زعفران در بازارها مختلف به سه شکل عرضه می‌شود: زعفران پوشال، زعفران سرگل و زعفران نگین. در این میان زعفران پوشال دارای بیشترین ناخالصی و کمترین قدرت رنگ است و زعفران نگین کمترین ناخالصی و بیشترین کیفیت و قدرت رنگ را دارد. زعفران سرگل که خیلی‌ها آن را بعنوان باکیفیت‌ترین زعفران می‌شناسند، در اصل دارای ارزش و کیفیتی بین نگین و پوشال است، قیمت آن نیز بیشتر از پوشال و کمی پایینتر از نگین است.

 

خصوصیات زعفران نگین یک مثقالی

  • سه شاخه کلاله از هم جدا است.
  • دقت کنید انتهای کلاله ها سفید نباشد.
  • خوش رنگ  و دارای قلم های درشت است.
  • فرخوردگی ندارد و تکه های بهم چسبیده در آن وجود نداشته باشد.
  • قدرت رنگ دهی بین ۲۳۰ تا ۲۷۰ واحد دارد.


:: برچسب‌ها: زعفران نگین یک مثقالی ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آذر 1400 | نظرات ()